lördag 8 oktober 2011

Näe

Just idag är jag stark just i da mår jag bra.....


Mina ögon kan glittra,
min mun kan le,
men sorgen i mitt hjärta kan ingen se!



Å, jag tänker tillbaka,
Det är sommar och sol och min 5-års dag och jag har fått en alldeles egen och ny röd Bambino.
Den grön vita Cyckelkorgen finns fortfarande kvar tror jag.

Livet är underbart mamma och pappa, storebror och storesyster och livet leker. Alla vi syskon har begyennelsebokstäverna A i våra förnamn. Jag har lärt mig att uttala bokstaven Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Solen i ögonen och mormors grusgång av sjösten under fötterna. 


I bakgrunden syns mormors matkällare. Den är mörk och kuslig och fuktig och luktar rått men där inne finns det syltburkar, färska jordgubbar, potatis och Svagdricka i jättestor flaska med träställning till.
Livet är underbart.



Inga kommentarer: